miercuri, 29 iunie 2011

Poetul Aradului, Iulian Petrescu și-a lansat primul volum de poezii



PROFIL
Studii. Liceul CFR în Arad
Pasiuni. Fotografia şi poezia
Familie. Necăsătorit
Iulian Petrescu a absolvit cursurile de teatru din cadrul Şcolii Populare de Artă, iar acum se pregăteşte pentru un al doilea volum de poezii.
Îi strălucesc ochii atunci când vorbeşte despre artă, însă se întristează repede când cineva îl întreabă de familia lui. Iulian a reuşit să facă faţă unor probleme cumplite, însă bărbăţia şi încrederea în Dumnzeu l-au ajutat să înfrunte orice obstacol.
A crescut singur, fără spirjinul celor care ar trebui să ne fie alături atunci când rostim primele cuvinte sau când facem primii paşi. Necazurile însă nu l-au descurajat, iar Iulian a reuşit treptat să facă ceea ce el adoră: poezie.
Premii şi felicitări„Îmi place să pun pe foaie versuri inspirate din viaţa mea reală. Ador poezia şi faptul că pot să mă exprim liber. M-am apucat de scris în urmă cu cinci ani, iar acum am sute de creaţii”, mărturiseşte Iulian.  O fire romatică şi melancolică atunci când ia creionul în mână, tânărul a reuşit să atragă simpatia şi dragostea multor oameni de cultură din oraş.
„Premiul pe care l-am primit din partea asociaţiei «Amicii Regelui Mihai I» a însemnat mult pentru mine. M-au marcat atât de mult aceste laude încât am hotărât să merg mai departe, să-mi urmez visul şi să devin cât mai bun pentru cei care mă citesc”, completează Iulian.  Pentru mulţi, poetul este comparat cu Bacovia, însă Iulian spune că poeziile lui sunt cu totul diferite.
Dragostea şi iubirea pentru orice de pe Pământul acesta sunt principalele teme pe care le abordează Iulian în creaţiile lui.
Primul volum
De curând, tânărul şi-a lansat şi primul volum care conţine peste 50 de poezii. „Am scos câteva exemplare pe care le-am distribuit în mai multe librării din oraş. Cartea pentru mine este oglinda vieţii mele, iar cine a pus mâna pe volumul «Viaţa există» şi-a dat seama de acest lucru”, spune  Iulia Petrescu.
Inspiraţia îi vine mai mult noaptea, în linişte. Atunci când se mai întâmplă să-i mai vină câte o idee şi când se plimbă pur şi simplu pe stradă, Iulian scoate repede din buzunar fie o bucată de ciornă, fie telefonul şi îşi notează versurile.
„Am colaborat cu mai multe ziare şi televiziuni, am participat la câteva concursuri de creaţie, iar acum mă pregătesc să scot cinci cărţi. Ultima aş vrea să fie un rezumat a tuturor. În viitor mi-ar plăcea să lucrez în domeniul farmaceutic, pentru că îmi place la fel de mult să ajut oamenii”, a conchis poetul Iulian Petrescu.

Întrebări şi răspunsuri
Cine sunt scriitorii tăi preferaţi?
Îmi place de Vasile Alecsandri, Lucian Blaga, iar pe plan local, de Horia Nicoară. Toţi scriu extraordinar de bine.
Ce alte activităţi mai ai în afară de poezie?
Colaborez şi cu o fundaţie din Germania, în scop caritabil. Le trimit fotografii din zonele defavorizate ale oraşului, cu oameni din clase sociale sărace, pentru ajutor financiar.
Cât de apreciată crezi că este poezia printre tineri?
Mi-ar plăcea să cred că foarte mult, însă realitatea este cu totul alta. Adevărata artă, dragostea pentru frumos este înţeleasă doar de o anumită categorie de oameni, iar acesta este un lucru într-adevăr trist.

Ce-i placeIulian spune că îi place să se plimbe, mai ales pe malul Mureşuşui, îi place să călătorească la munte ori la mare şi să cunoască multă lume. „Îmi place să meditez, să scriu şi să fotografiez”, a spus Iulian.

Ce nu-i placePoetul spune că nu-i plac oamenii cu două feţe şi cei care nu fac nimic pentru săracii care au nevoie de ajutor. „Cu regret o spun că toţi cei în măsură să ajute clasa socială săracă a oraşului stau cu braţele în şold”, a încheiat Iulian Petrescu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu